Suksis Ukm




Aku merupakan seorang suksis UKM. Mesti pembaca sekalian tertanya tanya,apa itu suksis. suksis ialah Kor Sukarelawan polis siswa siswi yang diusulkan kepada setiap universiti di Malaysia. Tujuan aku menyertai suksis UKM ini bukanlah untuk menjadi seorang anggota polis, tetapi aku menyertai suksis ini kerana aku ingin mendisiplinkan diriku. Apabila aku menyertai suksis ini, aku telah mempelajari banyak perkara yang mampu aku terapkan dalam kehidupan seharian. Contohnya,Pada setiap hari rabu,aku akan bangun di awal waktu iaitu pada jam 5.30 pagi kerana ada perjumpaan pagi di kesatria. Pada hari sabtu pula, Suksis akan mengadakan latihan mingguan yang akan bermula pada jam 6.30 pagi. Hal ini dapat memupuk sikap disiplin dalam diriku untuk sentiasa bangun di awal waktu. Dengan menyertai suksis ini, aku dapat mendisiplinkan diriku untuk menjadi seorang insan yang cemerlang.

Comments

Popular posts from this blog

Jenis Kasut Sukan

Fakulti Ekonomi dan Pengurusan Ukm