My Computer Class-Microsoft Word

Microsoft Word




 Microsoft Word atau word adalah (word processor) dalam microsoft. Microsoft Word pertamanya diterbitkan pada tahun 1983. Di Office 2013,Nama microsoft word dinamakan word.

 Banyak idea dan konsep Word diambil dari Bravos,Word processor yang pertama yang dikembangkan di Xerox Palo Alto Research Center (PARC). Pencipta Bravo,Charles Simonyi, meninggalkan Xeroc PARC dan pindah ke Microsft pada 1981. pada 1 Februari 1983, perkembangan Multi-Tool Mord bermula.

 Setelah diberi nama baru iaitu Microsoft Word,microsoft menerbitkan program ini pada 25 oktober 1983 untuk IBM PC. Pada ketika itu, Word Processor dikuasai oleh WordPErfect dan juga WordStar.

 Pada 2 oktober 2018,saya telah mempelajari cara menggunakan Microsoft Word dalam kelas komputer saya. Kelas ini diajar oleh Dr.Norazila bt Mat iaitu pensyarah kelas aplikasi komputer saya. Dalam kelas ini,saya mempelajari pelbagai kaedah untuk menggunakan microsoft word yang boleh diaplikasikan dalam kehidupan seharian khususnya dalam pembuatan thesis saya.



Comments

Popular posts from this blog

Jenis Kasut Sukan

Fakulti Ekonomi dan Pengurusan Ukm

Suksis Ukm